Dry needling: acupunctuur binnen de fysiotherapie

Dry needling is een nieuwe behandelmethode binnen de fysiotherapie. Bij deze methode worden hele dunne acupunctuurnaalden gebruikt. Deze vorm van fysiotherapie passen we bij Houvast Fysiotherapie in Culemborg toe wanneer tijdens het onderzoek bij spier- of hoofdpijnklachten triggerpoints worden gevonden. Een triggerpoint is een verharde plek in de spier (een ‘knoop’) die behalve plaatselijk drukpijn ook uitstralende pijn geeft.

Maak uw afspraak

Waardoor ontstaan triggerpoints?

U vraagt zich misschien af hoe de triggerpoints, die wij in onze fysiotherapie in Culemborg behandelen, ontstaan. Dit kunnen verschillende redenen zijn, waaronder:

• Een acuut trauma, zoals een kneuzing of overrekking van de spier (bijvoorbeeld door vertillen)
  • Langdurig aanspannen van spieren (repeterende bewegingen)
  • Biomechanische factoren, zoals houdingsinvloeden en instabiliteit van een knie of enkel

Voor welke klachten is dry needling bij onze fysio in Culemborg geschikt?

• Migraine
  • Hernia
  • Artrose

Door met kleine accupunctuurnaaldjes direct in een spier te prikken, spant en ontspant de spier zich. Zo kunnen we de klachten die door deze spier veroorzaakt worden, verminderen of helemaal verhelpen. Wilt u graag meer informatie ontvangen over triggerpoints of over de dry needling-behandeling bij Fysiotherapie Houvast in Culemborg? Neem dan contact op met onze praktijk of maak direct een afspraak. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden van dry needling bij onze fysio in Culemborg, zodat we de triggerpoints snel kunnen verhelpen.

Vergoeding

Een dry needling-behandeling van triggerpoints bij onze fysio in Culemborg valt onder de vergoeding van fysiotherapie. Zorgverzekeraars vergoeden deze therapie, afhankelijk van uw polis. Neem voor meer informatie contact op met uw zorgverzekeraar. Zij vertellen u graag meer hierover zodat u direct weet waar u aan toe bent.